Jag fick seriösa problem med att lägga till Networking först, men det var för att jag i mitt stilla sinne tänkte mig att alla objekt redan var förberedda för att aktiveras med nätverks-kapacitet, men jag hade fel. De flesta objekten saknade sig en egen funktion för att skapas, vilken även försvårade processen. Note: För att göra det så enkelt som möjligt, gör allting som inte är movement i en egen funktion ifrån Update, LateUpdate eller FixedUpdate. Vilken i sin tur gör det MYCKET enklare att få en överblick och slippa de sura minerna efteråt när du inser att du måste korrigera ca 100-200 rader med felaktiga termer (för att Network.Instantiate kräver mer i sin construktor).
Här är i alla fall changeloggen:
Update 0.25 Changelog
+ Lade till Networking
+ Laddar nu från Selection phase in till Play phase
+ Minions spawnar nu server-side
- Tornen har förlorat sin förmåga att ersättas, och skapas i varandra.
- Draken vill inte samarbeta än så länge.
- Tog bort osten.
Hälsningar
AME Progammer
Mathias Olausson
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar