30 mars 2012

Projektiler och Magi

Hej!


Idag ska jag göra ett inlägg och visa upp en pil som jag lyckats göra.
Detta är den första grafiken till spelet som jag har tillverkat och blev nöjd med resultatet. Fast jag kan nog dra in ett par tris här och där på den.
Det som annars är nytt i spelet är att vi ska snart lägga in några av våra enheter, som tex. Ballistorna. Det ska bli kul att byta ut en av de många kuberna till riktig grafik. Snart ska även ranged units skjuta pilar ( de till vänster), spelaren skjuter redan pilar i form utav avlånga kuber.
Jag ska lägga lite mer tid på att fixa de nya skripten för projektilerna och se till att man faktiskt kan se pilarna innan motståndaren blir träffad (vilket man inte kan göra nu...). Magin fungerar på ungefär samma sätt, men jag ska lägga till några små kul grejer och förbereda en sorts "skill-shot" som man då måste sikta med, en AOE och någon sorts mina. Sen har vi det mesta vi behöver utav spells. Kanske lägger vi till dots (damage over time - debuffar) och vi ska även göra HP-reg så att man faktiskt helas på något vis.
Jag ska snart göra färdigt min karaktär, och då ska den placeras i skogen som ett neutral creep, och ifall det blir kritiskt med tid kanske den blir använd av en faction (vilket jag inte hoppas).

Vi hade även idag en speltest (bilder kommer dyka upp på en annan blog som inte har med detta spelet och göra, men lägger kanske upp en länk till bilderna från speltestningen), och tyvärr var det inte många från andra klasser som kom och kollade på, utan det var mest folk i vår egna klass som speltestade och bedömde. Jag skulle tycka att det var lite kul att få kritik från utomstående personer som inte vi känner eller vet något om. Men i övrigt fick vi rätt så många från vår egna klass som speltestade, och även några lärare vågade att pröva sig på spelen.
Men nu är det dags för något extra: Ett lov. Det kanske inte är lika produktivt, men jag ska försöka att få ihop mina saker som jag nämt här idag (karaktären, animationer, sfungerande projektiler, magi, fler spells och några småtweaks utav de gamla skripten.

Det var allt för idag, vi hörs snart igen!
Mathias Olausson