30 april 2012

Här är lite bilder från spelet!





AME Developer
Anton.Liljeberg

Changelog 0.34 - 0.50 Enter BETA

Hej!
Det var extremt länge sen jag skrev något här på bloggen och ber hemskt mycket om ursäkt men i mitt försvar så har jag faktiskt inte prioriterat det eftersom vi har haft extremt mycket att göra och har mycket kvar.
Det har hänt extremt mycket sen senaste patch note och eftersom jag inte skrivit ner allt så kommer tyvärr mycket av det inte nämnas nedan. Men jag ska försöka vissa er med lite bilder istället och jag tänkte gå igenom de mest relevanta som har ändrats och fixats i spelet.

- Först och främst vill jag nämna att efter mycket tänkande tog jag till sist bort så man kan ha arbetar som skaffar resurser till en. Anledningen är att de gjordes innan projektet började och då tänkte jag inte att de skulle vara gjorda för multipalyer och jag tycker att skripten för dem är för dåliga. De är rätt klumpiga och har massor med buggar. Och eftersom man ska kunna vara flera än 1vs1 så kan inte alla köpa arbetare och de skapar stora problem så de kommer inte finnas kvar när spelet släpps för beta test. Fast koden finns kvar:D

+Vi har även fokuserat på att göra spelet spelbart och med mer information. Däribland fixat GUI och Väldigt mycket text som säger till dig vad du har för stats och vad du skadar och när du blir helad eller skadad.
 



+Sphere borttagen.
+Torn skott tas bort när de skadar.
+ Torn skott tas bort när hjälten dör och följer inte den till spawnpoint.
+Hp uppdateras när man gör damage.
+Tornen förstörs för alla spelare.
+Båda lagen har olika cash piles.
+Fiender kan inte ha mindre än 0 hp eller mer än max liv.
+Man för nu reda på vilka torn som förstörs och när man vinner.
+Minions använder sig av ett bättre system när de dödar varandra.
+B_torn 3 har blivit fixat.



 
+Sir Frank (melee/tank Hero)
+Guld system tillagt och man får guld när man dödar spelare,Torn,Minions,Dragon.
+XP/Level system tillagt och man får xp av Dragon,Minions,Andra spelare.
+Inget levande objekt kan inte röra sig i y-Axel.
+Hela Damage Systemet är omgjort och funkar nu perfekt.
+Hp/Mana Reg Fixat.
+Gui ( Hpbar/manabar , Stats , Porträtt , XP bar och massa annat).
+2d text spawner när man skadar eller blir helad eller tar skada.
+Spells 3 per hjälte.
+ Sir franks spells( Q = Bodyslam , W = Ironman och Ulti E= Feast)
+Projectiles (pilar och fireballs)
+Hero Selection har blivit designat och förbättrats.
+Mapen har byttats ut helt.
+Leveldesign har börjat.
+Colliders har fixats.
+Allt Har blivit mät och båda sidor har lika långt till varandra och tornen är på samma position.


 +Klipporna inlagda.
+Dragon Modell inlagd.
+Thick tree inlagd.
+Slim tree inlagd.
+Wrinkle tree inlagd.
+Majs inlagd.
+Fence inlagd.
+Wall inlagd
+Bron inlagd.
+ Torn inlagda.
+Wolf inlagd.
+FirePillar inlagd.
+Svamp inlagd.
+Pillar inlagd.



Där är en massa andra saker som ändrats som jag tyvärr inte har i tankarna men kommer antagligen ändra inlägget när jag kommer på något.

Med detta skrivet vill jag även säga att nu går vi in i BETA officiellt och spelet går nu att testa seriöst och vi kommer få in det sista denna veckan och vår deadline är på fredag så inga stora förändringar kommer hända. Men som jag gjorde innan projektet börja kommer jag att fila på det även efter deadlinen för att jag tycker det är otroligt skoj.

Nu ska jag fortsätta med level designen och programmeringen.

Ha en bra dag!

AME Developer
Anton.Liljeberg