7 mars 2012

Changelog 0.24

Jag Måste säga att denna dag har varit en mycket effektiv, spännande och rolig dag. Vi har hunnit göra mycket under dagens gång. Jag har dock fucuserat på att få spelarnas bas ska börja attackera varande. Vilket då är minion waves,torn och hjälten. Vi har kommer väldigt långt idag både jag och Mathias har varit väldigt effektiva. Och jag ser fram imot imorgon då vi har 3 timmars Unity på morgonen. Här är de uppdateringar som vi tycker är värdiga att notera:

+Andra basen är nästen helt fördig.
+Minion spawnar på båda sidor.
+Torn spawnar på båda sidor.
+Torn skadar hjälten och minions.
+Minionen skadar varandra och hjälten.

En bug hittad då skriptet på torn skotten ska fixas till båda sidor. Men det fixar vi imorgon till 0.26. Vill även informera om att Efter multiplayer är helt klar går vi in i Beta. Vilket kommer leda till mycket beta testing så om ni är intresserade skriv hjärna upp er eller maila mig på Anton.Clovos.Liljeberg@gmail.com eller om ni vill hjälpa till på andra vis elelr har ideer så mailar ni bara mig.

AME Developer
Anton.Liljeberg

Changelog 0.25

Hej, detta är mitt andra inlägg idag. Fast jag gissar att det behövs efter de "småändringar" som jag har gjort med spelet. Därav så har vi fått "hoppa" över 0.24 för den fanns ett tag, fast hann bli uppdaterad innan changelogen ens var skriven och dokumenterad.
Jag fick seriösa problem med att lägga till Networking först, men det var för att jag i mitt stilla sinne tänkte mig att alla objekt redan var förberedda för att aktiveras med nätverks-kapacitet, men jag hade fel. De flesta objekten saknade sig en egen funktion för att skapas, vilken även försvårade processen. Note: För att göra det så enkelt som möjligt, gör allting som inte är movement i en egen funktion ifrån Update, LateUpdate eller FixedUpdate. Vilken i sin tur gör det MYCKET enklare att få en överblick och slippa de sura minerna efteråt när du inser att du måste korrigera ca 100-200 rader med felaktiga termer (för att Network.Instantiate kräver mer i sin construktor).

Här är i alla fall changeloggen:

Update 0.25 Changelog
 
+ Lade till Networking
+ Laddar nu från Selection phase in till Play phase
+ Minions spawnar nu server-side
- Tornen har förlorat sin förmåga att ersättas, och skapas i varandra.
- Draken vill inte samarbeta än så länge.
- Tog bort osten.
 
Hälsningar
 
AME Progammer
Mathias Olausson 

Senaste ändringarna

Hej!
Nu har jag en uppdatering till er alla, som är rätt så stor!
Jag kan idag presentera er för den alltid hatade och den alltid älskade häslomätaren (health bar). Efter en halvtimmes funderande så fick jag ihop en bar som faktiskt fungerade, och detta fick jag ihop utan några större problem. De metoderna jag använda var följande: GUI, och grupperade GUI:s, och så fick jag ett resultat över förväntan.
Här ser vi minions som jagar spelaren, och de har tagit skada (från tornen).

Update 0.22 Changelog
+ Lade till Healthbars.
+ Bugfix med att torn attackerar när objekten är ute ur räckhåll.
+ Lade till ett nytt träd.
+ Lade till Max HP för tornen.

- Tog bort spelarens buggiga förmåga att attackera.
- Tog bort flera stora kolliders hos tornen, ersattes med små.
-Player2's bas har skapats och deras arbetare kan köpas och de har guld och träd.

Also
-Spelets musik är nu tillgänglig att lyssna på i fliken Media & Skärmdumpningar.

AME Developers Mathias & Anton