7 mars 2012

Changelog 0.25

Hej, detta är mitt andra inlägg idag. Fast jag gissar att det behövs efter de "småändringar" som jag har gjort med spelet. Därav så har vi fått "hoppa" över 0.24 för den fanns ett tag, fast hann bli uppdaterad innan changelogen ens var skriven och dokumenterad.
Jag fick seriösa problem med att lägga till Networking först, men det var för att jag i mitt stilla sinne tänkte mig att alla objekt redan var förberedda för att aktiveras med nätverks-kapacitet, men jag hade fel. De flesta objekten saknade sig en egen funktion för att skapas, vilken även försvårade processen. Note: För att göra det så enkelt som möjligt, gör allting som inte är movement i en egen funktion ifrån Update, LateUpdate eller FixedUpdate. Vilken i sin tur gör det MYCKET enklare att få en överblick och slippa de sura minerna efteråt när du inser att du måste korrigera ca 100-200 rader med felaktiga termer (för att Network.Instantiate kräver mer i sin construktor).

Här är i alla fall changeloggen:

Update 0.25 Changelog
 
+ Lade till Networking
+ Laddar nu från Selection phase in till Play phase
+ Minions spawnar nu server-side
- Tornen har förlorat sin förmåga att ersättas, och skapas i varandra.
- Draken vill inte samarbeta än så länge.
- Tog bort osten.
 
Hälsningar
 
AME Progammer
Mathias Olausson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar