7 mars 2012

Senaste ändringarna

Hej!
Nu har jag en uppdatering till er alla, som är rätt så stor!
Jag kan idag presentera er för den alltid hatade och den alltid älskade häslomätaren (health bar). Efter en halvtimmes funderande så fick jag ihop en bar som faktiskt fungerade, och detta fick jag ihop utan några större problem. De metoderna jag använda var följande: GUI, och grupperade GUI:s, och så fick jag ett resultat över förväntan.
Här ser vi minions som jagar spelaren, och de har tagit skada (från tornen).

Update 0.22 Changelog
+ Lade till Healthbars.
+ Bugfix med att torn attackerar när objekten är ute ur räckhåll.
+ Lade till ett nytt träd.
+ Lade till Max HP för tornen.

- Tog bort spelarens buggiga förmåga att attackera.
- Tog bort flera stora kolliders hos tornen, ersattes med små.
-Player2's bas har skapats och deras arbetare kan köpas och de har guld och träd.

Also
-Spelets musik är nu tillgänglig att lyssna på i fliken Media & Skärmdumpningar.

AME Developers Mathias & Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar