Hej allihopa!
Det var ett tag sedan jag skrev, men jag har dessvärre inte kommit på något fyndigt att skriva så jag glömde bort att skriva smådetaljer. Senast jag skrev sade jag att jag höll på med ett GUI, det blev färdigt ända fram tills jag fick inse att den inte ville skala med skärmens storlek, trots att jag hade använt mig av metoder för att den skulle göra det.
Men innan jag ens hade fått för mig att buggtesta mitt GUI så hoppade jag in i en del i kursen som jag även måste göra; Modellera och animera. Jag har börjat skissa på en karaktär, och jag fick inse hur jobbigt det är att försöka rita något som ser vettigt ut, så jag gav upp min briljanta idé om att försöka göra den anatomiskt bra och gör endast en supersimpel skiss som har en aning för korta ben och en aningen lite för konstig ryggrad, men vadå? Det ska ju faktiskt sluta upp i en karaktär vars kropp har blivit förvrängd utav magi så jag känner mig trygg med min inte så snygga skiss.
Jag har dessutom börjat att modellera den, dock vågar jag inte visa den för tillfället för den ser inte alltför bra ut, men mitt fokus har varit att den ska vara låg i tris och att den faktiskt ska ha något som liknar en människoform, vilket den även har. Jag lägger upp bilder på den när den är färdigmodellerad och har en vettig textur på sig.
Inga större problem har jag annars stött på med mitt ritande förutom en hand som inte kan dra raka linjer, och en dator som ogillar Maya vid sina tillfällen.
Hälsningar
Mathias Olausson
28 mars 2012
25 mars 2012
Gandalf

Jag måste tyvärr meddela om ett mycket plågsamt beslut som vi i AME teamet var tvungna att göra. När Betan släpps kan man inte längre spela som Gandalf och hjälten kommer inte längre att finnas kvar i spelet. Här är meningen som skrevs:
"Eftersom Gandalfs krafter är så stora kommer han skapa en onaturlig obalans i spelet och kommer därför att tas bort"
Det är med sorglig röst jag säger detta: Må du alltid ha på dig string Gandalf och skydda alltid oss från piskor från den onda balrogen.
AME Developer
Anton.Liljeberg
22 mars 2012
Nya Modeller!

Jag har två nya modeller
Den gamla som jag skulle göra
Failade och jag började på nytt
Den gamla som jag skulle göra
Failade och jag började på nytt
Det man kunde se på min förra modell är borta för att det inte gick att rädda Uv-mappen. Jag bestämde mig att göra något annat och det blev en "Wolf" och en Balista. Båda är texturerade och animerade och det är vad jag har gjort dem senaste dagarna.
Ska börja på att göra andra saker och önska mig lycka till :)
Ska börja på att göra andra saker och önska mig lycka till :)
AME Designer
Mateusz
Mateusz
Changelog 0.33 - 0.34
Var hälsad! Jag har inte skrivit något inlägg på länge eftersom jag har inte haft så mycket tid och den tiden jag haft har jag spenderat på att skripta. Jag har gjort rätt stora ändringar i vissa skript och vissa ändringar har krävt mycket arbete och många saker funka inte som det skulle direkt men nu funkar allt som det ska och jag kan fortsätta mitt arbete. Här är vad jag har hunnit göra den senaste veckan.
+Alla Torns upgraderingar har nu HP bars.
+Alla torn ärver varandras HP.
+Drakens Spawn funkar nu korrekt.
+Draken snurrar inte runt när den spawnar längre.
+Tornen ärver procentmängden av när de uppgraderas av föra tornet.
+När man köper minions blir det en cooldown innan man kan köpa igen.
+Tornen går inte köpas eller uppgraderas ifall det blivit det är förstört.
+Tornen bakom främsta tornet helas ifall det inte är förstört(förhindrar så man inte ska kunna förstöra basen när det finns torn kvar)
+/-Beslöt mig för att alla 4 torn är level ett i början så man inte ska behöva köpa de två sista utan man kan bara uppgradera dem.
+TownCenter finns nu och går att förstöra.
+TownCenter spawnar via network.
+TownCenter kan nu anfalla och får en egen identitet från vår class.
+TownCenter blir skyddat när det finns torn vid liv.
+Osten flyttades
AME Developer
Anton.Liljeberg
+Alla Torns upgraderingar har nu HP bars.
+Alla torn ärver varandras HP.
+Drakens Spawn funkar nu korrekt.
+Draken snurrar inte runt när den spawnar längre.
+Tornen ärver procentmängden av när de uppgraderas av föra tornet.
+När man köper minions blir det en cooldown innan man kan köpa igen.
+Tornen går inte köpas eller uppgraderas ifall det blivit det är förstört.
+Tornen bakom främsta tornet helas ifall det inte är förstört(förhindrar så man inte ska kunna förstöra basen när det finns torn kvar)
+/-Beslöt mig för att alla 4 torn är level ett i början så man inte ska behöva köpa de två sista utan man kan bara uppgradera dem.
+TownCenter finns nu och går att förstöra.
+TownCenter spawnar via network.
+TownCenter kan nu anfalla och får en egen identitet från vår class.
+TownCenter blir skyddat när det finns torn vid liv.
+Osten flyttades
AME Developer
Anton.Liljeberg
16 mars 2012
Ingame news: GUI
Jag kan presentera att jag har varit lite mer fokuserad på att jobba så att det finns en GUI i spelet, så det inte ligger knappar över varandra som det gör nu. Jag har även under den senaste veckan hjälpt Anton lite med multiplayer funktionerna. Jag har i skrivande stund inte så mycket att ta en skärmdump på, eftersom det mesta i GUIn är vit text som är närmare oläsbar. Det ska bli mer grafiskt inom kort.
Jag har även börjat skissa på en referensbild till en korrupt magiker ur en av faktionerna, som ska befinna sig i skogen.
Jag stötte på några problem med att frameraten inte blev stabil med mitt GUI-skript, men senare insåg jag att jag råkade ändra GUI-skin ett par gånger i sekunden, och några dåliga texuter som inte behövdes över huvudtaget.
Allt för idag,
Mathias Olausson
Jag har även börjat skissa på en referensbild till en korrupt magiker ur en av faktionerna, som ska befinna sig i skogen.
Jag stötte på några problem med att frameraten inte blev stabil med mitt GUI-skript, men senare insåg jag att jag råkade ändra GUI-skin ett par gånger i sekunden, och några dåliga texuter som inte behövdes över huvudtaget.
Allt för idag,
Mathias Olausson
14 mars 2012
Changelog 0.31 - 0.32
Jag hade planerat att hinna göra lite grejer hemma idag och även i skolan men det kom lite andra planer i vägen fast jag han ändå göra rätt mycket i skolan. Här är det som har gjorts.
+Heron kan nu anfalla torn.
+Minions kan nu attackera Heros.
+Minions kan nu attackera Towers.
+Minions prioriterar Minions -->Heros -->Towers.
+Tornskotten fixade så de försvinner efter kollisionen med target.
+När du uppgraderar tornen försvinner den föra uppdateringen.
+Mindre ändringar i script som behövs fixas.
+Torn går sönder när livet blir 0.
Imorgon kommer förmodligen jag och Mathias försöka avsluta Multiplayer kapitlet och göra de sista fixarna lite längre fram i planeringen. Nästa vecka börjar vi på Spells och kanske animationer bror på hur snabbt grafikerna arbetar.
AME Developer
Anton.Liljeberg
+Heron kan nu anfalla torn.
+Minions kan nu attackera Heros.
+Minions kan nu attackera Towers.
+Minions prioriterar Minions -->Heros -->Towers.
+Tornskotten fixade så de försvinner efter kollisionen med target.
+När du uppgraderar tornen försvinner den föra uppdateringen.
+Mindre ändringar i script som behövs fixas.
+Torn går sönder när livet blir 0.
Imorgon kommer förmodligen jag och Mathias försöka avsluta Multiplayer kapitlet och göra de sista fixarna lite längre fram i planeringen. Nästa vecka börjar vi på Spells och kanske animationer bror på hur snabbt grafikerna arbetar.
AME Developer
Anton.Liljeberg
12 mars 2012
Changelog 0.30
Idag är det måndag och AME teamet jobbade på för fullt på morgonen den timmen vi hade dator ämne och jag jobbade lite extra på lite andra lektioner pga att jag äntligen fick löst de två problemen som uppstod i föra Changeloggen! Han göra lite i helgen med men har mestadels arbetat på dessa problem.
+Dragon fungerar nu helt utmärkt och den roterar perfekt mot spelaren.
+Dragon funkar perfekt i Multiplayer.
+Spelaren kan nu skjuta på fiender även om man är in range!
+Helande dryck ljudeffekt är nu klar för användning.
+Ett nytt träd är inlagt och kan användas för kartans uppbyggnad.
+Osten flög iväg.
Hela fightingsystemet fungerar helt fantastiskt vi på AME är verkligen nöjda med resultatet och ser fram emot att få arbeta med spells till karaktärerna nästa vecka.
AME Developer
Anton.Liljeberg
+Dragon fungerar nu helt utmärkt och den roterar perfekt mot spelaren.
+Dragon funkar perfekt i Multiplayer.
+Spelaren kan nu skjuta på fiender även om man är in range!
+Helande dryck ljudeffekt är nu klar för användning.
+Ett nytt träd är inlagt och kan användas för kartans uppbyggnad.
+Osten flög iväg.
Hela fightingsystemet fungerar helt fantastiskt vi på AME är verkligen nöjda med resultatet och ser fram emot att få arbeta med spells till karaktärerna nästa vecka.
AME Developer
Anton.Liljeberg
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)