22 mars 2012

Nya Modeller!


Jag har två nya modeller
Den gamla som jag skulle göra
Failade och jag började på nytt


Det man kunde se på min förra modell är borta för att det inte gick att rädda Uv-mappen. Jag bestämde mig att göra något annat och det blev en "Wolf" och en Balista. Båda är texturerade och animerade och det är vad jag har gjort dem senaste dagarna.

Ska börja på att göra andra saker och önska mig lycka till :)

AME Designer
Mateusz

Changelog 0.33 - 0.34

Var hälsad! Jag har inte skrivit något inlägg på länge eftersom jag har inte haft så mycket tid och den tiden jag haft har jag spenderat på att skripta. Jag har gjort rätt stora ändringar i vissa skript och vissa ändringar har krävt mycket arbete och många saker funka inte som det skulle direkt men nu funkar allt som det ska och jag kan fortsätta mitt arbete. Här är vad jag har hunnit göra den senaste veckan.

+Alla Torns upgraderingar har nu HP bars.
+Alla torn ärver varandras HP.
+Drakens Spawn funkar nu korrekt.
+Draken snurrar inte runt när den spawnar längre.
+Tornen ärver procentmängden av när de uppgraderas av föra tornet.
+När man köper minions blir det en cooldown innan man kan köpa igen.
+Tornen går inte köpas eller uppgraderas ifall det blivit det är förstört.
+Tornen bakom främsta tornet helas ifall det inte är förstört(förhindrar så man inte ska kunna förstöra basen när det finns torn kvar)
+/-Beslöt mig för att alla 4 torn är level ett i början så man inte ska behöva köpa de två sista utan man kan bara uppgradera dem.
+TownCenter finns nu och går att förstöra.
+TownCenter spawnar via network.
+TownCenter kan nu anfalla och får en egen identitet från vår class.
+TownCenter blir skyddat när det finns torn vid liv.

+Osten flyttades

AME Developer
Anton.Liljeberg

16 mars 2012

Ingame news: GUI

Jag kan presentera att jag har varit lite mer fokuserad på att jobba så att det finns en GUI i spelet, så det inte ligger knappar över varandra som det gör nu. Jag har även under den senaste veckan hjälpt Anton lite med multiplayer funktionerna. Jag har i skrivande stund inte så mycket att ta en skärmdump på, eftersom det mesta i GUIn är vit text som är närmare oläsbar. Det ska bli mer grafiskt inom kort.
Jag har även börjat skissa på en referensbild till en korrupt magiker ur en av faktionerna, som ska befinna sig i skogen.
 Jag stötte på några problem med att frameraten inte blev stabil med mitt GUI-skript, men senare insåg jag att jag råkade ändra GUI-skin ett par gånger i sekunden, och några dåliga texuter som inte behövdes över huvudtaget.

Allt för idag,

Mathias Olausson

14 mars 2012

Changelog 0.31 - 0.32

Jag hade planerat att hinna göra lite grejer hemma idag och även i skolan men det kom lite andra planer i vägen fast jag han ändå göra rätt mycket i skolan. Här är det som har gjorts.

+Heron kan nu anfalla torn.
+Minions kan nu attackera Heros.
+Minions kan nu attackera Towers.
+Minions prioriterar Minions -->Heros -->Towers.
+Tornskotten fixade så de försvinner efter kollisionen med target.
+När du uppgraderar tornen försvinner den föra uppdateringen.
+Mindre ändringar i script som behövs fixas.
+Torn går sönder när livet blir 0.

Imorgon kommer förmodligen jag och Mathias försöka avsluta Multiplayer kapitlet och göra de sista fixarna lite längre fram i planeringen. Nästa vecka börjar vi på Spells och kanske animationer bror på hur snabbt grafikerna arbetar.

AME Developer
Anton.Liljeberg

12 mars 2012

Changelog 0.30

Idag är det måndag och AME teamet jobbade på för fullt på morgonen den timmen vi hade dator ämne och jag jobbade lite extra på lite andra lektioner pga att jag äntligen fick löst de två problemen som uppstod i föra Changeloggen! Han göra lite i helgen med men har mestadels arbetat på dessa problem.

+Dragon fungerar nu helt utmärkt och den roterar perfekt mot spelaren.
+Dragon funkar perfekt i Multiplayer.
+Spelaren kan nu skjuta på fiender även om man är in range!
+Helande dryck ljudeffekt är nu klar för användning.
+Ett nytt träd är inlagt och kan användas för kartans uppbyggnad.

+Osten flög iväg.

Hela fightingsystemet fungerar helt fantastiskt vi på AME är verkligen nöjda med resultatet och ser fram emot att få arbeta med spells till karaktärerna nästa vecka.

AME Developer
Anton.Liljeberg

9 mars 2012

Changelog 0.29

Hej!
Igår kväll & idag har jag gjort lite bugfix och även arbetat med vår "Swampdragon" eftersom vi nu har multipalyer måste allt spawna via nätverket så båda spelare har samma varelse på sina skärmar. Och draken hade heller ingen spawn utan var bara utsatt för att döda 1 gång men den spawnar just nu via prefab och har en respawn uträkning för att den ska börja leva efter ett tag igen.


+Network bakgrundsbild har ändrats till vår loga.
+Dragon scripts har blivit bättre gjorda och fungerar bättre.
+Dragon spawnar från prefab.
+Dragon kan dö.
+Dragon skada-funktion funkar nu korrekt.
+Dragon respawnar efter en vis tid.
+Spelare kan nu skada draken utan och springa in i den.
+Spelarens MaxHp är inte lägre än vanliga HP.
+Spelaren använder sig av sin attackspeed.
+Spelarens Rangefunktion har blivit testad och en bug har blivit löst.
-En bug när spelaren ska anfalla något som är i range så gör den inte det.(Under progress)
-Dragons rotation har börjat att bete sig konstigt.(Under progress)

+Osten flyttades

AME Developer
Anton.Liljeberg

8 mars 2012

Changelog 0.26

Idag så har vi haft en väldigt testande dag, med våra multiplayer-funktioner. Inte så mycket att prata om mer än att vi optimerar upplevelsen genom att låta servern skicka en massa updates till sina clients.

+ Multiplayer
+ Skyddade spelare mot att flera kunde styra dem
+ Minon skadar varandra.
+ Tornen skjuter (server-side)
+ Draken samarbetar igen och dödar de som inte synkar sin HP.

- Tog bort osten.

AME Developer
Mathias Olausson