6 maj 2012

Inlämningsdags

Hej!
Då var det den sista dagen innan inlämning, och jag kan väl säga att jag inte är riktigt nöjd med resultatet. Med tanke på att det fattas en massa grafik för alla små underhuggare.
Men även om resultatet inte var lika givande som jag hade hoppats, så har jag lärt mig massor! Först kan jag dra lite inom grafik: Jag har lärt mig hur man skapar och riggar en karaktär på ett bättre sätt än att bara rotera på joints, utan jag gjorde också controllers och namngav även alla joints så man vet var de hörde hemma. Sen har jag lärt mig lite om UV-mapping och blivit lite bättre på det. Sen har jag även lärt mig att jag kan rita om jag bara ger mig tiden till det, man får inga supersnygga saker på en halvtimme (med mina färdigheter inom ritning).
Sen inom programmering har jag lärt mig en massa, framför allt inom networking och om klasser. Jag har även lärt mig nya sätt att programmera och tänker använda mig av dem i framtiden, och så har jag även lärt mig att man helst inte ska göra någon som helst programmering i UnityScript (Javascript) för att det är långsamt, för att det ska gå snabbare i javascript bör man skriva i ett pragma strict-läge.

Kort sammanfattat så har det varit en mycket kul period och man har lärt sig mycket, kanske som att man alltid bör följa och göra en fullständig planering och anpassa den allt eftersom.

Det kanske blir fortsatt utveckling även efteråt, vem vet?

Hälsningar
Mathias Olausson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar