2 mars 2012

Första officiella veckan över

Var hälsad!
Detta är det första inlägget från mig, vecka nummer ett är över. Denna veckan har varit mer en liten broms från det vanliga arbetet med att programmera till spelet, och bara varit en planering över hur vi verkligen vill ha kartan, slutresultatet och även storyn till vår värld och våra karaktärer.
Jag vill ge er en inblick över hur långt jag har kommit i mitt uppdrag i programmering, så jag ger en checklist (och kanske en video senare) som visar vad jag har gjort tidigare så ni hänger med när jag drar olika saker.

  • Player Movement
  • Hero Movement
  • Minion Controller
  • Champion Selection
  • Networking

Jag har även hjälpt Anton med lite av hans skript, och vi hjälper varandra att få skripten att fungera. Ett riktigt lag än så länge.
I vår planering så har vi lyckats komma överens om lite smått och gott, och detta finns tillgängligt på vår Designdokument-sida på denna blog.
För er som är lite lata kommer en direktlänk dit: Designdokument.

Hälsningar

Mathias Olausson
LBS Helsingborg - SPHG10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar