2 mars 2012

Vecka 1, nu börjar vi officiellt

Hej alla ni som följer vår lilla blogg!

Jag heter Erik Johansson och är lead artist i vårt spel projekt och kommer minst en gång i veckan förse er med information om den grafiska aspekten av vårt spel Ancient Magicks: The Glooming. Som ni redan vet har arbetet redan pågått ett tag och det gäller även arbetet för grafiken. Vid det här laget börjar några av grunderna för miljön bli klarar, så förhoppningsvis kommer det läggas in några modeller i själva spelet i slutet av nästa vecka. Jag har också börjat så smått på karaktärer, men som antagligen kommer ta en längre tid.

Den här veckan har mest bestått av planering, främst lore för min del. Jag har bland annat planerat spelvärldens struktur och huvudkonfliktens uppbyggnad.

Det ska bli kul att se vad vi kan åstadkomma med det här och jag ser verkligen fram emot det. Nästa vecka får ni, om ni har tur en förhandsgranskning på lite av vår grafik.
Vi hörs!

Erik Johansson
LBS Helsingborg - SPHG10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar