2 mars 2012

Nu kör vi igång!

Hej och välkommen tillAME Development blogg. Jag tänkte ge er en inblick i vårt projekt (i nuläget)eftersom vi har arbetat med det sen i höst 2011.

Allt började med att jag Anton blev inspirerad av en klasskamrat vidnamn Tobias Lundkvist när han gjorde en AI RTS liknande spel och jagtyckte iden var rolig och jag ville själv göra ett RTS spel fastinte riktigt som en AI utan ett spel som man spelar själv. Jagbörjade programmera på en typisk bas och olika arbetare som hadeolika uppgifter att ge spelaren resurser för att kunna bygga ochuppgradera sin by. Jag la till saker som hus,torn,träd,gruvor ocholika resurser. Efter ett par veckor med detta sid-projekt så fickjag reda på att vi ska ha ett projekt arbete i skolan efterjullovet. Jag var först bestämd på att fortsätta med mitt RTSspel men under denna period fick jag en väldig inspiration frånMånga ARTS spel alltså Action Real Time Strategy Game. Jag tänktesmått ut någon slags av ide och sen dela jag med mig lite av minaidéer till 2 trevliga kompisar vid namn Mathias och Eric. Dessapersonerna är precis de som behövs för att vi ska kunna lyckasfullända ett sådant enormt projekt under en mindre tid pga avMathias extrema programmerings kunskaper och Eriks öga för design.Vi slog våra hjärnor ihop och vi skapade och slipade ut en idé hurvi ville ha vårt spel och med spelet som jag började på gjorde viom och det är nu det projektet som vi ska uppdatera och vissa pådenna blogg vi är just nu i alpha stadiet och har inte alldeles förmycket att vissa men programmerings vis har vi gjort väldigt mycketförberedelser och basfunktioner. Och mycket grafiskt arbete ärgjort. Nu har Projektarbetet startat officiellt och vi har haffat inännu en grafiker vid namn Mateusz. Vi kommer börja uppdatera denna blogg och vissa er vårutveckling med spelet genom att vissa bilder videos och anteckningaroch jag hoppas ni är lika exalterad som i jag!

Obs ursäkta stavningen ochgrammatiken.

AME Developer Anton.Liljeberg

3 kommentarer: